Jobba hos oss

CarpetVista är Europas ledande aktör inom e-handel med mattor. I takt med att bolaget växer behöver vi löpande anställa kompetenta och engagerade medarbetare som kan arbeta självständigt i en platt organisation.

Nedan visas vilka lediga tjänster vi har för tillfället. Du kan självklart också skicka in en spontanansökan. Vi har anställda inom många verksamhetsområden, bland annat logistik, ekonomi, kundservice, IT och marknad. Eftersom 85% av vår försäljning sker utanför Sverige värdesätter vi goda språkkunskaper.

Hela CarpetVistas verksamhet drivs från Malmö där även alla produker lagerhålls.

Just nu söker vi:

Jobba hos oss

Kundtjänstansvarig

Är du en naturlig ledare som vill utveckla och utvecklas? - läs då vidare

Visste du om att Europas största online-återförsäljare av mattor har sitt säte i Limhamn?

CarpetVista har funnits sedan 2005 och idag kan vi presentera ett lagerfört sortiment på över 41 000 unika mattor. All försäljning sker online och vår hemsida finns idag tillgänglig på 18 språk.

Hjärtat i företaget är vår duktiga personal som ser till att varje del av företaget har optimala förutsättningar att kunna växa och utvecklas i den takt som vår starka tillväxt kräver (tillväxten är i nuläget cirka 30 %). Ansiktet utåt, eller ännu bättre, rösten utåt mot kund går via vår kundtjänst. Att vi har lyckats serva våra kunder väl skvallrar vårt höga betyg på TrustPilot om: 9,7 av 10 möjliga när över 19 000 kunder sagt sitt.

Vi är ett företag som gärna erbjuder interna karriärvägar och nu är det dags för vår kundtjänstansvarig att gå vidare till en annan roll inom företaget. Vi söker därför efter en efterträdare som vill komma in och fortsätta att utveckla arbetet med kundservice i världsklass. Vi behöver en trygg och modig ledare som är duktig på att leda och utveckla medarbetarna. Vi tror du har rötterna inom detaljhandeln eller kundservice på distans. För att kunna fortsätta utveckla avdelningen önskar vi att du har något års erfarenhet av ledarskap över en grupp anställda. Hos oss består kundtjänstavdelningen idag av en dryg handfull personer men inom ett år ser vi att denna avdelning har blivit åtminstone ett fotbollslag stort.

Din förmåga och färdighet att uttrycka dig i tal och skrift behöver vara väl utvecklad både vad gäller svenska och engelska. Skulle du därpå besitta ytterligare språkkompetenser är det ett plus.

Du behöver ha en mycket god vana av att arbeta med datorer och rent allmänt känna dig trygg med att sätta dig in i nya system och program. En återkommande uppgift är schemaläggning och planering av arbetspassen, vilka i nuläget spänner över måndag till söndag. I nuläget sker denna planering i Excel, varför färdigheter att obehindrat jobba med Office sviten är ett krav. De rätta personliga egenskaperna för att på bästa sätt kunna hjälpa våra kunder och utveckla kollegorna behöver vara genuint grundade. Vilka dessa är hos dig kommer du att få berätta mer om på en eventuell intervju.

Tjänsten kommer att vara tillgänglig från och med mitten på juni månad men givetvis väntar vi in rätt kandidat om det krävs. Din ansökan behöver vara oss tillhanda senast den 5:e maj.

Observera att din ansökan behöver bestå av tre olika dokument: ett personligt brev, ditt CV samt det besvarade rekryteringsdokument som du finner på: https://www.carpetvista.se/pdf/Recruiting-Questions-Sv.pdf

Du mailar därefter din ansökan till jobb@carpetvista.se.

Vi ser fram emot din ansökan!